Tuesday, March 09, 2010

Letih... Mengantuk... Sentap...?

Semalam lepas kerja aku terus ke Giant beli barang dapur sikit. Faham sajalah aku ni kan takde transport, tolak ler troli tu bawak balik. Memang setiap kali beli barang macam tu la gayanya. Pergi bertiga dengan dua orang adik aku.

Budget nak beli dalam seratus ringgit gitu la tapi terlebih pulak sampai dua ratus dua puluh lima ringgit dua puluh lima sen (RM225.25). Cantik nombor tu kan. Sampai kat rumah puas pulak ler nak mengangkut naik ke tingkat tiga barang-barang tu. Sakit bahu, lenguh tangan.

Kemudian malam dah siap kemas semua, aku masak sambal merah ayam. Adik bongsu aku ler asyik sebut sambal merah je. Aku masakkan ler. Adik aku tu memang suka ayam masak merah. Dah siap makan semua, aku on internet.

Hampeh! Internet pulak buat hal. Buka desktop ok je dia, sekali alih ke notebook, tak boleh masuk pulak. Puas aku godek², akhirnya berjaya jugak masuk. Jengah ler sekejap dekat penulisan2u. Cerita yang aku hantar ke sana baru ada dua ratus lebih orang yang baca. Komen baru dua. Tapi alhamdulillah, setakat ni dapat komen yang ok ler.

Kemudian, aku edit ler bab 2 pulak. Sambil tu tambah-tambah apa yag tak cukup. Buang mana yang tak perlu. Perbaiki ayat biar lagi sedap mata memandang. Tapi tak sempat nak habiskan. Mengantuk sangat ler. Terlelap aku sedangkan notebook tak off. Terjaga pagi tadi baru aku offkan dia. Alamak! Baru aku teringat suis notebook dengan suis modem streamyx tak offkan.

Isk! Terasa macam tak sihat la. Mata pedih, selsema pulak. Ni mungkin sebab tak cukup tidur ni. Iye la kan, malam jam dua lebih baru tidur, kekadang kul tiga lebih empat lebih. Pagi nak kena bangun awal, kerja. Itupun kekadang terlajak tidur. Mengantuk.

Tadi aku masuk kerja lambat seminit. Sampai kat dalam ada la terdengar perbualan yang agak boleh buat terasa la. Ye la kan, orang kalau dah buat salah, memang ler terasa kan walaupun kata-kata tu bukan ditujukan buat kita kan. Tapi cara menghabiskan conversation tu macam pelik sikit. Tapi biasa la kan, mana-mana pun sama. Banyak jenis orang yang sebegini. Tak apa, asalkan aku tahu aku tak menipu dalam pekerjaan kita.

Hari ni kena kentalkan semangat mengadap buku pulak. Tinggal 4 hari je lagi nak exam. Masak ler kalau tak sempat habiskan baca.

0 comments:

.