Thursday, February 18, 2010

Sudah Agak Lama

Hurm! Sebenarnya tak tahu nak update apa kat blog ni. Tak berapa nak ada idea yang bernas untuk dimuatkan ke dalam blog ni. Hendak bercerita soal masakan, dah lama rasanya aku tak masak.

Kongsi pengalaman sewaktu balik ke kampung masa raya cina baru ni. Nak dijadikan cerita, aku balik pagi raya. Tunggu bas dari rumah ke Klang punyalah lama sebab semua bas yang datang penuh. Sampai di Klang, nak naik bas ke Kuala Lumpur pulak sikit punya ramai manusia berkerumun di setiap pintu bas yang datang.

Tak terkecuali aku dan adik² aku yang dua orang tu. Beg aku yang besar tersandang di belakang badan aku sedikit pun tak menjadi masalah kepada pergerakan aku. Malahan ia membantu aku dalam perebutan. Hahaha! Iyelah, aku dah bayar tiket, tinggal nak naik tangga bas aje, ada pulak orang lain yang potong depan aku. Masa tu baru nak bayar tambang, giler bengang ler aku. Aku rempuh je dengan beg aku yang besar tu.

Tapi yang kesiannya adik perempuan aku ler. Sebaik naik atas bas dia tercari-cari telefon dia kat dalam poket dan dalam beg. Sah telefon dia dah kena seluk. Aku try call, panggilan ketiga terus hp tu dioffkan. Setan punya manusia. Masa orang sibuk tu ler dia buat jahat.

Nak beli lain, duit belum ada so aku bagi ler pinjam hp Samsung aku yang agak lama tu kat dia. So kalau ada sesapa yang contact nombor hotlink aku tapi tak dapat, faham² aje la ye. Buat masa ni nombor celcom aje yang aktif. Itu pun bernasib baik sebab telefon Sony tu yang aku letakkan dalam poket seluar masa nak berebut tak kena seluk jugak.

Masa aku balik ke Klang semula, kat Bas Stand Klang, KL jadik lagi penyelukan hp. Depan mata aku diorang berebut-rebut sampai terjerit-jerit naik bas. Kemudian satu mamat myanmar kot kalau tak silap aku dok teraba-raba poket cari hp. Lepas dia dah naik bas, dia turun balik carik kot² hp dia jatuh bawah bas

Aku rasalah, mamat kurus cekeding yang sama berebut pastu dia blah pi menyandar kat dinding kedai tu ler yang buat keje seluk hp tu. Sebab apa aku kata macam tu..? Sebabnya aku nampak dia sama menyibuk waktu orang berebut tu, kemudian dia balh masa orang dah makin kurang. Lepas tu masa dia kat tepi kedai tu dia macam simpan sesuatu kat dalam poket dan dia boleh dengan senang hatinya hisap rokok. Lepas tu (lagi) dia blah ke tempat lain. Mungkin menyibuk kat bas lain pulak.

Aku kalau dapat tukang seluk hp adik aku tu, mau aku patahkan tangan dia. Orang susah payah kerja cari duit nak beli hp tu, dia senang² hati dok mencuri. Hampeh punya orang.

0 comments:

.