Thursday, January 21, 2010

Nasi Goreng Terlebih Garam

Hehehehe.... Ni yang malu nak kongsi cerita ni sebenarnya. Kelmarin adik aku ada mintak buatkan nasi goreng untuk sarapan sebelum dia ke sekolah. Tapi aku malas sikit so pagi tadi aku bangun tidur, aku tengok ada banyak nasi dalam periuk nasi. Aku fikir kalau buat nasi goreng pun ok gak ni. Lagipun masa tu baru pukul 6 suku, sempat la nak buat.

Aku siapkan barang-barangnya. Ala nasi goreng sempoi, apa sangat la barangnya kan. Cendawan belah kecik² pastu basuh dan toskan, carrot potong dadu dan bawang putih campur bawang merah sikit. Tumis semua, tambahkan kiub ayam, garam sikit dan masukkan nasi. Dah siap nasi goreng cendawan.

Tapi masalahnya pagi tadi entah macam mana boleh terlebih garam pulak. Masa makan tu terasa la sikit kemasinannya. tapi adik aku makan bertambah tu. pelik gak aku. Masa aku tanya dia, masin ke tak. Dia jawab tak masin. Huhu...

Nak chow dulu ar. Hari ni aku halfday. Tak selesa nak kerja dengan batuk dan selsema ni. Tekak rasa miang dan dada rasa sakit. Nak rehat la ari ni kat rumah.

0 comments:

.