Wednesday, January 20, 2010

Lagi-lagi MC

Hari ni aku MC lagi. Badan rasa kurang sihat dengan selsema dan batuk yang menyerang. Malam semalam aku tutup pc, tv dan yang sewaktu dengannya awal. Konon nak berehat dan tidur lebih awal. Memang pun aku dapat melelapkan mata awal tapi tak berapa nak lena. Asyik terjaga aje. Tekak rasa miang. Tu yang menyebabkan aku asyik terjaga aje.

Pagi tadi bangun awal. Masak air sebab adik nak pergi sekolah. Lepas dah bagi adik duit belanja dan bukakan pintu (sbb adik tak ada kunci), aku gi sambung tidur balik. Dalam pukul tujuh setengah adik yang lagi sorang balik dari kerja, aku terjaga lagi tapi kepala rasa sakit. Mata rasa berat je, macam tak boleh bukak. Aku sambung tidur balik.

Pukul lapan lebih baru tersedar. Alamak dah terlambat nak pergi kerja tapi badan pun rasa tak larat ni. Akhirnya aku bangun, call office bagitahu aku nak ke klinik. Kalau doktor bagi MC, aku MC. Kalau tak bagi MC, aku amik time off.

Pukul sembilan lebih sampai kat klinik. Jalan pun tak larat sangat, badan letih-letih. Sampai klinik, sementara tunggu nama kena panggil masuk jumpa doktor, sempat aku lelapkan mata aku yang rasa berat je tu. Bila nama kena panggil aku masuk jumpa doktor tapi hari ni doktor macam bad mood aje. Lepas dah bagitau masalah selsema, sakit tekak dan batuk ni, aku keluar dari bilik doktor. Masa ambil ubat, diorang bagi aku MC.

Lepas dapat MC, aku balik rumah. Aku membaca sekejap. Tak larat sebab kepala rasa berdenyut. Mungkin sebab masa balik dari klinik tadi terkena hujan sepanjang jalan balik ke rumah. Lepas makan mi goreng sedap, aku makan ubat dan terus baring. Terlelap terus sampai petang. Bangun tidur tadi, makan nasi dan makan ubat lagi. Lepas tu, sambil cuba menghabiskan cerpen dan novel yang terbengkalai, aku membasuh baju sikit. Selesai ampai baju, aku sambung menulis lagi.

Sambil menulis pun sempat juga aku terlelap-lelap. Agaknya sebab ubat batuk kot. Hurm... lepas update blog ni aku rasa nak tidur la. Tak larat la aku nak sambung novel terbengkalai aku tu. Takpe, esok aku buat lagi.

Tidur dulu la...

0 comments:

.