Saturday, August 15, 2009

Proses Mengemas Rumah

Malam ni aku buat proses pengemasan rumah. Bermula dengan bahagian dapur dulu. Punyalah banyak sampah, sampai empat plastik sampah small size. Huhu... Ternak sampah aku rupanya selama ni.

Sekarang dah pukul 1.30 pagi tapi aku tak settle kemas lagi dapur tu. Tak larat aku. Sakit belakang aku ni. Esok ajelah aku sambung kemas lagi. Aku pun nak sapu, mop lantai tu sekali. Tiga bilik tidur nak kena kemas lagi. Ruang tamu lagi. Bilik air dan toilet nak kena cuci.

Nak basuh baju lagi esok. Hurm... Inilah rutin setiap minggu, except kemas rumah tu la. Kemas rumah yang sebenar-benar kemas cuma sekali dalam dua minggu ataupun sebulan. Selalu kemas biasa-biasa je. Esok kena kemas betul-betul sebab family aku nak datang. Hari Ahad ni kan konvo adik aku kat UKM so rumah aku sebagai rumah persinggahan la.

Bahagian depan rumah pun nak kena kemas jugak esok. Barang motor adik lelaki aku bersepah-sepah kat luar tu. Dah aku pesan jangan sepahkan dia buat jugak. Siap dengan kotak ekzos dia bagai. Kasut-kasut bersepah-sepah. Uh!

0 comments:

.