Tuesday, August 25, 2009

Perjalanan ke Uniten

Semalam pagi aku ada final exam paper last, English For Workplace Communication. Malam membawa ke pagi tu hujan turun. Aku agak jalan mestilah jem sebab mesti ramai pengguna jalanraya menggunakan kereta menggantikan motosikal so aku pun ajaklah abah keluar rumah awal sikit pagi tu. Lebih kurang pukul tujuh pagi kitorang dah berada di atas jalan. Sewaktu sampai di Tol Sg Rasau, kenderaan belum banyak sangat lagi. Begitu juga dengan Tol Batu Tiga, kenderaan masih ok lagi.

Sebaik melepasi Tol Batu Tiga, kenderaan mula sesak terutama ketika menghampiri susur masuk. Namun begitu, keadaan tersebut masih lagi tidak menimbulkan sebarang kesan kepada pemanduan kami. Tetapi ketika kami telah sampai di kawasan Bandar Sunway (kami melalui lebuhraya persekutuan), terdapat sebuah kereta honda vtec di hadapan kami. Pemandunya seorang wanita.

Apa yang membengangkan aku adalah, dengan keadaan jalan yang sebegitu, dia boleh memandu dengan lemah lembut dan begitu berhati-hati. Nak tahu kenapa aku kata dia memandu dengan begitu berhati-hati? Sebabnya, di hadapan dia ada ruang kosong sehingga tiga biji kereta boleh masuk lagi. Begitu jauh jarak pemanduannya dengan kereta di hadapan.

Letih gila perasaan aku mengikut di belakang kereta dia. Banyak kereta menyusup masuk di hadapan kereta dia. Huh! Sakit gila hati aku. Dahlah bawak kereta sikit punya slow, dah serupa orang nak makan angin aje. Nasib baik sampai di PJ, dia tukar haluan ke lorong tiga aka lorong slow. Lega rasa hati aku. Selepas tu barulah dapat meneruskan perjalanan aku dengan gembiranya.

Aku sampai di Uniten pukul lapan lebih, exam pukul sembilan lebih. Dapat jugak aku menghabiskan membaca modul yang aku tak sempat nak baca sebelum ni. Inilah sebenarnya keburukan sikap aku. Suka membaca di saat-saat akhir.

1 comments:

Anonymous said...

i follow u! great blog here. neway..welcome to my blog :)slm merdeka ;)

.