Wednesday, February 06, 2008

Sambal sardin dan sayur kobis




Ini juadah untuk malam nih. Kalau malam ni kaum cina makan besar dengan pelbagai hidangan sedap.... bagi aku dan adik2 cukup la sekadar yang ada ni. Ini pun dah alhamdulillah... Masih ada nasik dan lauk untuk dijadikan santapan. Kalau nak dibandingkan dengan orang yang lebih miskin, yang hidup di negara yang tidak aman, yang makanan dan segala keperluan terlalu payah nak diperolehi, kehidupan yang aku lalui sekarang adalah jauh lebih baik.

Sayur kobis adalah sayur kegemaranku. Mak biasanya akan goreng sayur kobis kalau aku balik kampung. Ekeke... Esok aku akan balik ke kampung. Dah lama tak makan masakan mak. Agaknya ada la dalam sebulan kot aku tak jengah kampung. Erm... Rindu pulak pada mak dan abah serta adik bongsuku yang manja.

Balik kampung nanti aku nak amik gambar mak, abah dan adik manjaku. Nanti aku akan pastekan gambar mereka kat sini.

0 comments:

.