Monday, July 19, 2010

Dugaan

Hurm... Hujung minggu aku kali ini agak sibuk dengan aktiviti tidur dan aktiviti melawat cik abang di hospital. Cik abang telah selamat menjalani pembedahan pintasan jantung. Kini cik abang sedang dalam proses pemulihan. Aku berdoa cik abang akan segera pulih seperti sediakala

Semalam aku ke hospital bersama abang Armia, abang angkat aku yang tinggal di Port Dickson. Aku tak dapat sembang sangat dengan cik abang sebab cik abang masih belum boleh bercakap sangat. Cuma dia menulis di atas kertas apa yang dia ingin sampaikan

Hari ini aku ke sana lagi. Hari terakhir aku melawat. Esok dah kerja so aku tak ada masa nak pergi ke sana. Lagipun, tadi aku telah diwarning oleh seseorang yang menjaga dia sedangkan selama ni aku tak kacau dia pun. Aku pelik juga.. Apa hak dia nak menghalang aku datang melawat. Tapi tak apalah... aku terima makian dia tu. Aku cuma mahukan yang terbaik untuk cik abang. Aku anggap je dia tu sebagai debu. Tak mendatangkan kesan yang mudarat.

Cik abang pesan pada aku tadi supaya tunggu dia sihat dan jangan buat macam-macam. Hahahaha... Mesti cik abang takut aku sangkut dengan orang lain. Aku sayang dia. Kalau aku nak sangkut dengan orang lain dah lama dah aku buat. Ala.. Kalau jodoh tak ke mana.

Tadi cik abang pesan ngan aku suruh siapkan 8 buah buku kanak-kanak. Sementara dia ada lagi katanya. Hurm... Menakutkan aje bicara dia tadi. Satu lagi tadi cik abang pesan supaya aku hadiahkan dia tujuh kali bacaan fatihah dan tujuh kali bacaan empat Qul. Aku dah buat tadi sekali. Sempat aku belajar dari abah bagaimana niat nak menghadiahkan ayat2 tu kepadanya. Dapat satu ilmu dari abah tadi. Alhamdulillah

Kepada rakan-rakan yang membaca posting ni... harap dapat juga menghadiahkan tujuh kali bacaan fatihah dan tujuh kali bacaan 4 Qul kepada Mohamad Rosli Mohd Sah. Niatnya... Ya Allah Ya tuhanku, sampaikanlah bacaan al-fatihah/4 Qul ini kepada Mohamad Rosli Mohd Sah. Dan sertakan doa selepasnya agar beliau cepat sembuh. Amin.

1 comments:

geemus said...

insya-Allah ad..
gee doakan semoga cik abg ad cepat sembuh..
sama2 kita berdoa..
tabahkan hatimu..

.