Tuesday, March 16, 2010

Mak Dan Abah... Penyelamat Rumah Bertangga Empat

Selama mak dan abah aku ada kat sini, tak ada la kepala aku sakit, mata aku sakit. Mak dan abah nak bawak adik lelaki aku sorang balik duduk kampung. Berubat dan tolong abah siapkan rumah yang sedang direpair tu.

Makan pun dapat ler sedap sikit rasanya walaupun dari lauk yang biasa-biasa aje. Yang penting masakan mak dan kekadang masakan abah tu ler masakan yang paling sedap dalam dunia. Kelmarin mak masak asam tumis ikan sardin dengan terung. Semalam aku mintak mak masak lagi lauk yang sama sebab sedap ler. Hehehe..

Tadi aku balik makan, mak aku masak sambal sardin campur pucuk ubi dan masak lemak labu. Harap-harap aku balik kerja karang ada baki lagi lauk tadi. Tadi makan sikit je.

Tadi pegi kat workstation abang opis ni, tengok gambar masa pi Taiping Teen.FM dulu. Kelakar. Ada gambar seolah-olah skandal, ada gambar yang sepatutnya disensoredkan dan banyak lagi ar. Best jugak aktiviti tu.

Wah! Dah sampai time print report ni. Buat kerja dulu la.

0 comments:

.