Saturday, February 27, 2010

Makanan, Netbook Acer, Tempat Kerja Dan Tarian Singa

Cerita Makanan







Nak cerita pasal makanan dulu. Dua minggu lepas aku buat roti canai. Faham-faham saja la, aku kan tak makan kat kedai mamak. So hari tu teringin nak makan roti canai. Aku pun uli ler tepung sekilo. Nak jadi cerita, ntah cemana aku boleh lupa nak letak telur dalam campuran tepung tu. Patut ler aku uli-uli keras je. Aku letak ler telur kemudian. Sib baik jadik jugak. Lepas buat ball, dapat ler dua puluh lebih. Lepas tebar, goreng dan makan, ada ler lebih lagi. So aku goreng suku masak dan aku simpan dalam peti ais. Maka jadilah roti canai segera.
















Bab masakan harian tu biasalah. Aku jarang-jarang masak yang susah-susah. Aku selalu masak yang simple-simple. Aku kongsi ler sikit gambar masakan tu. Ayam sos bernenas, asam pedas ikan patin, roto sosej, ayam serai bersantan dan peria berlada. Kek coklat dan kek kelapa aku dah lama tak buat. Teringin pulak nak makan tapi tak ada masa nak buat. Ada masa nanti aku buat ler.


Cerita Netbook






Bulan lepas aku beli satu netbook Acer harga RM1299. Laptop yang aku guna sebelum ni hak milik adik aku. Bila dia dapat jadik cikgu ganti kat kampung, dia bawak sekali ler laptop dia. Sekali dengan Maxis Broadband. So susah ler aku nak buat kerja. Nak menulis cerita tak dapat, nak buat assignment pun tak dapat. Bukan tak ada desktop kat rumah ni. Ada cuma keyboard dia susah sikit nak tekan.

Dalam netbook ni aku cuma letak benda-benda yang aku nak guna aje. YM aku tak install. Malas. Adik aku kalau nak chatting, diorang pakai desktop ler. Aku dah sound awal-awal, jangan install YM.


Cerita Tempat Kerja Dan Tarian Singa Di Office




Aku ni kerja duduk dekat kaunter aje. Isikan borang, bukakan akaun. Kalau kat bank, pelanggan kena isi borang sendiri kan. Tapi kat tempat aku, aku kena isikan borang, fotostatkan ic diorang semua. Perasan tak semangat kenegerian aku? Cuba perhati betul-betul dekat skrin PC tu. Hehehe....







Ni pulak tarian singa yang buat kat office 23hb aritu. Tiap tahun memang ada panggil diorang buat tarian singa ni. Naik pekak ler telinga kejap. Diorang punya dewa kekayaan datang lambat sikit aritu. Singa dah habis menari, dah keluar pintu, baru ler dewa datang. Dapat ler sorang sebiji limau. Kaya ler aku tahun ni. Hehehe...

Branch head ler tu yang tengah terima barang dari singa tu. Bos department aku ada jugak ler menyibuk kat situ. Tak nampak dia kat situ sebab aku malas nak snap gambar dia. Hahaha...

Panas ler. Nak pi mandi kejap. Rajin-rajin nanti post entry lagi.

0 comments:

.