Saturday, January 23, 2010

Saat-saat Terakhir Bersama...

Lebih kurang jam sepuluh pagi tadi mak ngan abah sampai kat rumah aku. Abah kata esok pagi-pagi abah nak balik kampung semula. So hari ni adalah hari-hari terakhir aku bersama laptop ni. Esok adik aku merangkap tuanpunya laptop ni akan ikut abah balik kampung. Katanya dapat kerja kat Bahau.

Tadi mak masak lauk ikan tenggiri masak taucu dan rebus pucuk ubi. Aku tak makan lagi ni sebab td bangun tidur dah makan nasi lemak yang mak bawak dari kampung. Biasalah, nasi lemak mak beli dekat gerai jiran belakang rumah. Mak memang pelanggan tetap makcik tu.

Cadang esok nak pergi perpustakaan negara. Buku dah seminggu terlebih tarikh pulang ni. Kena lagi la aku singgit lapan posen gamaknya esok. Berat pulak tu bukunya. Esok nak pinjam balik dua buah buku tu dan satu aku nak tukar buku lain.

Sems baru dah bermula ni. Maka bermula juga zaman peperangan dengan masa dan keinginan. Sems ni subjek susah sikit, subjek kira-kira so aku kena tumpukan lebih perhatian pada study. Tak boleh buat macam yang sudah-sudah. Lagipun dua subjek MCQ ni. Jawapan mengelirukan so kena lebih banyak baca buku.

Hurm... batuk tak baik-baik lagi ni. Selsema pun makin teruk pulak. Tadi malam banyak kali aku terjaga dari tidur. Semua gara-gara batuk dan tekak yang rasa gatal. Ubat batuk dah hampir sebotol aku telan. Jap lagi kalau aku rajin nak turun bawah amik ubat batuk dalam kereta. Ubat batuk dari KPJ. Ubat batuk tu elok sikit.

Chow dulu la. Nak makan pulak. Daaaa.....

3 comments:

Ibnu Taharim said...

nak itut boleh ngak?

adrin_malina said...

hehehe... tak jadi pegi ler pulak.

Ibnu Taharim said...

huh..asal kita nak ikut je langsung tak jadi..

.