Tuesday, February 10, 2009

Gambar Dari Email.....




Cantik sungguh gambar ni. Dapat dari email tadi tapi betul ke lokasinya kat Kedah nun? Menarik sangat. Teringin nak pegi tengok sendiri kebiruan airnya tu. Mesti suasananya nyaman maklum la ada air terjun dan pepohonan hijau yang merimbun.

Tengah² pening nak menyiapkan assignment ni, tengok kejap gambar yang memberi ketenangan. Idea yang tadi ketandusan terjana kembali. Alhamdulillah... Otak kembali bertugas memikirkan jawapan kepada persoalan yang telah diberikan.

Sebenarnya aku pun takde apa nak buat kat opis ni kalau takde client yang datang. Lagipun aku telah berjanji kepada diri aku sendiri bermula kelmarin aku takmo main game lagi kat Harmoni tu. Bukan untuk selamanya tapi sekurang²nya sehingga aku selesaikan ketiga² assignment yang ada ni dan sehingga aku habis membaca modul. Huhu... 6 dan 8hb Mac nanti ada midterm. Subjek Company Law dan Management Accounting. Adik aku kata, Company Law kena banyak baca. Management Accounting pulak subjek yang susah.

Aku rasa semua subjek yang aku amik ni susah. Hehe... Almaklum la.. Dah tua², pemikiran dah tak setajam dulu tapi gatal nak sambung study. Aku kena struggle dengan masa, dengan kerja² rumah yang wajib dibuat dan juga dengan pembelajaran aku ni. Alhamdulillah... Sems kali ni aku agak rajin menelaah buku. Mungkin sebab sems² yang lepas pointer aku tak cantik kot. Aku harap dapat ler perbaiki pointer aku yang teruk tu. Kalau tak, sesia la aku kuarkan duit untuk sambung study aku ni.

Aku stop kejap buat assignment, penat fikiran aku memikirkan jawapan dan idea nak diwacanakan kat ruangan yang telah aku formatkan tuk assignment tu. Nak memikirkan ayat dalam English tak semudah memikirkan ayat dalam bahasa melayu. Nak buat dalam bahasa melayu takut aku tersilap translate pulak, almaklum la bahan rujukan lebih banyak dalam English. Walaupun aku dah beli 3 4 bijik kamus termasuk la kamus untuk istilah perniagaan namun aku masih kurang yakin untuk menterjemah.

Tak mengapa la kalau aku pening sikit atau tidur kurang sikit kerana lebih banyak masa terpaksa diberi untuk menyelesaikan assignment ni, asalkan aku tak tersilap mentafsir. Tersilap tafsir nanti tersalah pulak fakta. Bila dah tersalah fakta, tentu la jawapan aku pun akan jadik salah. Huhu.. Bila dah salah, tentu la markah akan kurang dan automatik pointer aku akan jatuh lagi.

Sems ni semua subjek aku amik online. Itu bermakna aku kena lebih banyak memberikan masa untuk study. Almaklum la, study sendiri. Buku wajib baca. Soalan past year dah aku print dan bukukan, aku bercadang nak buat latihan nanti. InsyaAllah...

Hurm... Nak sambung buat assignment balik kejap. Pastu nak balik makan pulak....

0 comments:

.