Wednesday, July 23, 2008

Makan Malam Orang Malas







Ha! Inilah juadah orang malas ni malam tadi. Cuma rendam mamee sup bunjut pedas terer sebungkus pastu tambah ulam cili jeruk dan tomato. Side dish aku goreng bilis dan cendawan goreng je. Kalau tinggal sorang kat rumah musti masak tu ala kadar je.

Kalau tengok pada nama mamee tu mmg ler takut nak makan sbb ingatkan pedas sangat la. Bila dah makan baru ler tau rasanya yang sebenar. Takde la pedas mana pun. Huhu. Siap buleh aku tambah cili jeruk lagi.

Ni nak bagi resepi cendawan goreng tu. Memang sangat mudah la. Simple, kejap je dah buleh makan.

Cendawan Tiram Goreng Belasah

Cendawan Tiram
Bawang Putih (dititik)
Sos Tiram
Garam
Minyak untuk menumis

Cara memasaknya

Koyak2kan cendawan tiram, kemudian basuh dan toskan
Panaskan minyak dengan api sederhana
Tumiskan bawang putih hingga naik bau.
Kemudian waktu ni la masukkan udang kering kalau teringin. Tak letak pun takpe.
Masukkan cendawan tiram, gaulkan.
Masukkan sos tiram dan garam secukup rasa.
Biarkan seketika dan boleh la diangkat untuk dihidangkan.

Lepas aku makan hidangan yang sempoi tu, aku mula pulak uli tepung untuk pizza. Posting berikutnya aku akan citer mengenai pizza tu.

Chow....

0 comments:

.