Sunday, March 16, 2008

HARMONI.... Hanya Tinggal Kenangan

Berat rasa hati nak meninggalkan forum harmoni ni kerana di sini aku dapat belajar tentang agama, dapat tahu tentang penyakit yang aku hidapi dan dapat mengenal lebih ramai kawan namun aku terpaksa juga menguatkan semangatku kerana aku rasa tak berbaloi aku terus mengimarahkan lagi forum tu sedangkan tuanpunya forum itu sendiri tidak menghargai forumersnya.

Hanya kerana cintanya pada seorang perempuan yang juga forumer dan telah dinaiktaraf menjadi admin, forumers lain dianaktirikan. Aku rasa sangat terkilan. Aku pun tak tau bagaimana seorang yang telah bersara, yang sepatutnya sangat matang menilai... hanya mendengar dari penyampai dan langsung tidak menyoalsiasat kesahihannya terus mengata aku macam2. Manusia.. manusia.... buta kerana cinta. Cinta yang tak tahu telus ataupun tidak...

Aku tahu aku tak berhak mengambil tahu hal orang tapi perkara dah bersangkutan dengan aku, aku rasa patut aku memberi penerangan yang secerah2nya. Ermm.. tapi aku tak sangka pulak perkara tu dibelit2kan lg. Entah la... mungkin dorang mmg dilahirkan sebagai kaki pembelit, itu la sebabnya dengan mudah dan tak rasa bersalah terus memutarbelitkan cerita.

Aku rasa lebih baik aku tumpukan perhatian aku pd hal2 aku sendiri je, pada sakit aku, pada pelajaran aku, pada keluarga dan kerja aku. Ada hikmah jugak la di sebalik apa yang berlaku nih. Sekurang2nya Allah dah mengembalikan aku ke alam nyata, Allah telah membuka mata aku untuk keluar dari dunia leka. Alhamdulillah, syukur kepada Allah. Moga aku akan terus dikuatkan hati dan terus tabah menghadapi segala tendang terajang dunia. InsyaAllah....

2 comments:

Anna said...

Kak rina, awat cam tu..

alah..buat dunno jek dgn sesapa yg berkenaan..kan ramai laie org dalam forum tu..

kita komen ikut pendapat, jgn campur2 ngan hal personal..jom ah masuk forum..

adrin_malina said...

takpe la anna...

.