Thursday, January 31, 2008

Koew Teow Kerang......


koew teow kerang


Inilah rezeki untuk malam ni. Aku bukan la pandai sangat memasak pun tapi buleh la... untuk tekak aku lepas la. Hehehe... Tak tau la kalau aku dah berkahwin nanti. Boleh ke suami aku hidup lama dengan aku agaknya.

Kalau nak diikutkan aku ni suka memasak, aku suka mencuba sesuatu yang aku tak pandai. Aku memang dari kecil tak dibiasakan memasak. Masa tinggal dengan mak abah, mak tak bagi pun aku cuba memasak. Aku mula memasak setelah aku habis sekolah dan mula bekerja serta tidak tinggal dengan mak lagi. Masakan aku yang pertama seingat aku adalah masak lemak cili api sembilang salai campur belimbing buluh. Aku rasa sedap je.. tak tau la kawan2 lain yang makan sama tu. Ekeke...

Tadi aku bercadang nak masak asam pedas ikan patin pulak tapi entah la.... tetiba je dah rasa malas. Kesian jugak kat adik aku tu.. penat2 balik keje, nasik lauk lak takde. Seharian tak makan.. tetiba sampai rumah yang ada cuma koew teow je. Takpe la, kejap lagi la kot aku sediakan bahannya. Kalau tak, esok la. Hahaha...

0 comments:

.