Thursday, March 04, 2010

Facebook - Delete Akaun Elok Kot

Aku rasa dah sampai masa aku membuang kegiatan alam siber aku selain forum dan blog. Aku nak delete akaun facebook, tagged dan friendster aku. Malas dah aku nak fikir pasal tu semua. Biarlah orang kata aku buta IT ke hapa ke. Dah tak kisah dah. Malam nanti aku nak jalankan proses pembersihan.

Sedih jugak rasa hati bila sesuatu yang kita tak berniat tak elok menjadi satu masalah yang memeningkan kepala dan menyakitkan hati. Sedih jugak bila orang yang kita sayang langsung tak percaya pada kita sedangkan kita memang langsung tak meragui dia.

Selama hari ni pun bukannya aku aktif sangat dengan benda-benda tu semua. Yahoo Messenger pun dah lama aku haramkan menggunakannya. Dekat notebook aku memang aku tak izinkan adik² aku install benda tu. Kalau diorang nak berYM aku suruh aje guna desktop.

Aku rasa nak cari blog yang boleh aku compile semua ketiga-tiga blog yang aku ada tu la. Tak ada la pening kepala aku nak mengingatkan password banyak². Malam nanti aku nak godek-godek cari kat internet. Itupun kalau balik karang streamyx masih belum kena potong la.

Aku fokuskan pada blog saja la lepas ni. Dan aku rasa dalam seminggu dua ni aku nak kurangkan segala aktiviti aku di dunia siber. Aku nak fokus pada assignment yang harus dihantar 7hb Mac ni dan juga midterm exam pada 13, 14, 15hb Mac nanti. Entry pada blog insyaallah jika ada update hidup aku, ada ler kat sini.

Tadi aku dah register online semester Mei 2010. Tiga subject yang aku kena hadap sems depan ialah International Business, Financial Management II dan Professional Ethics. Itu pun aku nak kena carikan minimum payment untuk yuran sebanyak RM730.

Kalau dapat bonus dalam masa terdekat ni, alhamdulillah ler. Dapat ler aku standby duit yuran tu dan juga melunaskan beberapa bil yang tertunggak ni. Tak ada siapa yang boleh bantu aku meneruskan hidup selain diri aku sendiri. Nak mengharap bantuan orang lain, mereka pun ada tanggungjawab sendiri yang lebih penting selain membantu aku.

Sebelum aku lesap... Aku nak ambil kesempatan memohon maaf pada semua... Mohon halalkan semua bicara terkutuk terkata, halalkan kalau ada termakan dan terminum... Halalkan juga kalau ada terhutang terpinjam terlupa nak pulang dan bayar. Kalau nak claim juga apa yang terhutang dan terpinjam tu, sila la proceed permohonan cuma pelunasannya belum tentu dapat segera.

2 comments:

My room said...

Jangan salahkan tehnologinya dong..ambil yang positifnya , dan selalu kendalikan jangan terlalu dituruti FB ...memang kadang2 membuat ketagiha , jangan terlalu sering nulis status....

adrin_malina said...

no. bukan mau salahkan teknologinya... tidak juga ketagihan.... cuma kesan masalah peribadinya yang buat keputusan nekad...

.