Saturday, January 30, 2010

Parkson Depan Opis Buat Sale.....

Petang tadi balik dari kerja, aku singgah Klang Parade. Adik aku ajak pi Parkson Sale tu. Kakak kat opis aku tu beli seluar ala-ala jeans tu sehelai sepuluh ringgit. Adik aku pun nak gak ler pi beli buat seluar kerja.

Masa pilih-pilih seluar tu terjumpa ler sehelai jeans lembut kaler beige, harga sembilan belas ringgit. Aku beli la sehelai sebab kaler dia memang yang aku nak cari. Aku amik saiz 29. Sehelai lagi aku amik jeans Bontton saiz L harga dua puluh sembilan ringgit sembilan puluh sen, kaler hitam. Adik aku beli kasut tumit tinggi harga lapan belas ringgit dengan jeans sehelai harga sembilan belas ringgit. Lepas bayar dan keluar dari situ, masuk pulak lot kedai lain yang Parkson sewa. Beli lagi set sarung tangan dan kain untuk angkat periuk panas atau keluarkan barang dari oven dengan table runner sehelai.

Kemudian pergi SenQ kejap amik nombor telefon AEON sebelum balik. Masa nak balik lalu dalam Parkson. Teringat pulak nak beli salotape tebal nak buat balut wayar seterika yang dah koyak. Dah bayar harga salotape, nampak pulak foam alas kaki, beli satu tuk letak kat bawah sinki. Pastu beli pulak tempat letak berus gigi sebab aku nampak cawan dia macam cantik. Hehehe...

Masa aku sibuk mencari bekas sudu, adik aku jumpa pulak laci kecik-kecik tu, dia pun amik. Nak buat letak sepit rambut katanya. Aku takde dah nak beli barang lain, bukan sebab semua dah ada, tapi sebab tak ada duit. Hahaha...

Dah settle beli-beli tu, aku balik. Sakit betul tapak kaki aku, tak larat nak jalan tapi terpaksa la jugak sebab aku takde kereta. Kalau ada kereta, boleh la balik naik kereta. Sampai rumah, aku test seluar. Dua-dua pun boleh pakai tapi rasa cam ketat sikit lak. Kalau nak ikutkan, dah okay la cenggitu tapi disebabkan aku memang jenis yang suka pakai longgar, tu yang rasa cam pelik je.

Esok kena la potong kaki seluar tu, labuh sangat. Maklum la orang rendah, seluar pun pendek ler. Table runner esok ler baru pasang. Meja semak sangat. Takde orang nak kemas selain aku tapi yang buat semak tu ramai ler.

Adik aku tengah mengecik dan memendekkan seluar yang dia beli tadi, esok nak pakai katanya. Aku pulak sibuk dengan pc ni ha.

0 comments:

.