Thursday, October 29, 2009

Lagi-Lagi laptop Buat Hal.

Pagi tadi aku try masukkan pula antivirus windows essential kalau tak silap aku. Success tapi lepas restart, mouse pulak takleh guna. Dengan touchpad pun sama. Pening kepala aku dibuatnya. Ada ni aku bawak gi office laptop ni dengan harapan yang besar bebudak IT kat office aku boleh tolong tengokkan.

Kalau la aku banyak duit, mau aku beli laptop lain satu ni. Senang aku nak guna. Boleh aku angkut ke mana-mana pun aku pergi. Sekarang ni aku share laptop dengan adik aku. Desktop ada kat rumah tapi ada masalah la pulak. Asal nak on je switch dia, black out satu rumah. Pelik betul aku. Tapi bila dah on, boleh pakai lama.

Lagi satu berebut broadband. Hujung minggu ni aku nak ke luar daerah, ada keje urgent nak kena buat. So, aku nak bawak sekali laptop dengan broadband. Bila adik aku tanya bawak ke broadband, aku kata ler aku bawak. Aku tengok muka adik aku macam hampa je. Huhu...

Tapi apa nak buat kan, kalau streamyx ok, boleh la diorang mentenet guna streamyx aje. Hurm... Aku akan bayar streamyx yang kena suspend tu nanti. Tapi pelan-pelan la aku bayar. Tak dapat la sekaligus nak settle semua. Baru je bulan ni adik-adik aku share bayar sewa rumah dan bil-bil semua. Sebelum ni diorang cuma bagi aku sorang seratus setengah je. Itulah yang aku guna untuk tambah bayar sewa rumah yang tiga ratus setengah sebulan tu, bil-bil yang beratus dan untuk beli makanan. Adik-adik yang membantu aku tu pun cuma ada dua orang aje. Lagi seorang hurm... tak bekerja. Dok lepak aje kat rumah.

Semalam adik aku dapat gaji. Sikit je gaji dia. Lepas tolak duit sewa dan makan serta untuk kirim kat mak, ada la lagi balance seratus lebih. Itupun belum tolak lagi duit laptop dia seratus dua puluh. Dia mintak nak bayar bulan depan je. Aku kata tak boleh sebab nanti pening kepala aku nak jawab call AEON tu. Tu belum masuk duit motor adik aku yang sorang tu lagi. Kemudian aku tengok adik aku macam nak nangis je. Ye la kan, keluar gaji je terus abis tolak sini sana. Kesian pulak aku nengok.

Kalau hari ni betul payment aku tu, aku dulukan la duit laptop dia tu. Lepas tu boleh la dia buat belanja dulu duit yang ada tu. Harap-harap la masuk sebab aku pun ada barang yang aku nak beli ni. Aku dah lama aim nak beli rak buku tu. Buku aku yang ada ni dah takde tempat nak susun elok-elok. Bersepah-sepah dah.

Takat ni dulu la. Nanti ada idea lagi, aku sambung berceloteh lagi. Hah! Pasal laptop tu, kejap lagi aku tebalkan muka mintak tolong budak IT tengok-tengokkan.

0 comments:

.