Thursday, January 08, 2009

Masakan Orang Malas.....



Ayam 3 sos manis



Telur dadar



Kailan ikan masin



Talapia masak asam jawa



Kacang bersos tiram


Ini la juadah orang malas sediakan hari Selasa dan Rabu semalam. Hari Selasa buat talapia masak asam jawa dan kacang panjang sos tiram. Hari Rabu pulak buat ayam 3 sos manis, telur dadar dan kailan ikan masin.

Malam ni rasa malas pulak nak masak tapi kena jugak la rajinkan diri kejap lagi ni karang sebab adik-adik aku ada kat sini. Adik lelaki aku pulak bawa kawan dia sorang tumpang kat umah aku ni. Ada tetamu ni kena la aku masak walaupun lauk yang very the simple. Hehehe...

Rasanya kejap lagi aku pi goreng nasik je la. Campur kacang botol sikit. Hehehe... Untuk esok aku da siapkan tadi udang sikit, sotong, ayam dan daging untuk buat tomyam campur. Ahaks... Tetiba lak terasa nak buat tomyam. Mungkin sebab da lama tak makan tomyam kot.

Hah! Nak kongsi sikit kisah kebodohan manusia yang tertipu oleh nafsu sendiri. Tadi kat berita keluar kisah bapak saudara yang merogol anak saudara sendiri yang hanya berusia 6 tahun. Kemudian disambung pulak kisah 8 orang lelaki yang kesemuanya melayu yang merogol 2 orang budak bawah umur berusia 14 dan 15 tahun secara bergilir-gilir. Kisah kedua ni harus jugak disalahkan pada budak perempuan berdua tu sbb kejadian berlaku di dalam rumah budak-budak lelaki ni. Kalau dorang tak gatal mengikut, camana leh kena rogol di situ kan.... Hurm... Budak bawah umur... Suka sama suka pun kira rogol jugak.

Baik pi masak la dulu... Kejap lagi nak tengok Puaka Niyang Rapik pulak kat TV3 yang genap usianya 25 tahun hari ni. TV3 buat majlis doa selamat tu meraikannya. Kali ni sambutan lain dari biasa. Selalunya tak habis-habis dengan hiburan aje. Huhu...

2 comments:

aKu..DiA...kAmU said...

Apsal letak gambar makanan besar2 cam ni...tambah2 der warna-warna merah ni..ishh..kecor liur teman..laparnya! X sabar nak tgu lunch!

adrin_malina said...

ler... hehehe....

.