Friday, August 15, 2008

Demam Kuat

Tak sangka sakit kepala yang aku alami hari selasa tu bukan sakit kepala biasa. Rupanya aku demam kuat. Hari Rabu baru aku pi klinik jumpa doktor bila sakit kepala masih tak ilang dan badan mula sakit² dan tak larat. Bila doktor check suhu, rupanya suhu aku 101. Maka MC la aku hari Rabu tu.

Esoknya pi keje masih tak larat jugak dan ada tumbuh bintik berair yg dengan cepatnya menjadik besar dan sakit. Aku pi klinik lagi. Doktor pun hairan tengok aku, muka bengkak sebelah kanan, ada pulak tumbuh bintik berair, sakit kepala tak baik lagi, kaki sakit². Huhu...

MC lagi aku semalam tapi belah petang je sbb aku pi klinik lambat. Aku sebenarnya malas nak pi klinik lagi sbb rasa tak larat nak jalan, bintik berair tu bila bergeser jadik sakit. Tapi disebabkan tak larat sangat, nak duduk pun sakit, aku pi jugak la klinik.

Demam kali ni memang teruk. aku langsung tak terdaya nak buat apa². Makan pun tak lalu. Tekak rasa pahit. Aku terpaksa makan buah untuk dapatkan rasa manis. Lagipun selera makan langsung takde. Mak pun risau nak lepaskan aku pi Kedah tu. Tapi aku terpaksa gak pegi. Kesian lak kat member aku yang dah belikan tiket dan dah packing barang dia tuk ke sana. Kesian jugak pada pengantin yang merupakan sahabat aku tu. Dulu masa dia nikah aku tak pegi. Harap² malam nanti takde berlaku apa² yang tak elok la sewaktu di dalam bas.

Aku akan siapkan buah²an untuk kudapan kalau tekak terasa pahit, aku akan bawak asam untuk dimakan kalau tetiba rasa nak muntah. Huhu... Susah kalau sakit ni rupanya.

2 comments:

adibakhtiar said...

dah sembuh ke ?

patut la nampak kurang bermaya....

demam rindu kat abg yg cuti operate lutut kot??

adrin_malina said...

ekekeke... alhamdulillah, da sihat da. selepas 3 kali pi klinik, dan pasang cd ngaji kat umah.

.