Thursday, July 31, 2008

Musim Buah Kat Kampung




Ni adik-beradik berkumpul ahad baru ni. Tu pun tak semua yang amik tempat dalam gambar tu. Ada yang kat atas pokok tengah petik buah rambutan. Ada yang pi entah ke mana. Abah pulak sibuk buat bilik kat dalam umah. Mak biasa la... anak-anak amik buah, mak kat dalam lepak2 ar sesambil tolong abah.

Buah durian yang ada 7 biji kat atas pokok belakang umah tu da abis gugur. Bukan sebab da masak tp sebab dikejekan dek tupai. Chess... Hampeh punya tupai. Sib baik la kat kebun ada 3 4 batang pokok durian lagi. Merasa la jugak makan durian sendiri.

Ada lagi satu gambar si kenit anak kaklong dok beria nak panjat pokok rambutan tu. Huhu... Malas la pulak nak upload. Takpe la.. lain kali la tepek gambar si kenit tu.

Balik kampung tuari, kaklang siap tanya kat aku... boleh ke panjat pokok manggis tu? Ahaks. Dia takut adik dia ni tergolek jatuh kalau dahan patah, maklum la adik dia ni da gemuk. Hehehe.... Tapi lepas dok kait manggis tu, sempat aku pi panjat pokok langsat kejap. Buruk tul kan.. Dah tua2 duk panjat pokok lg. Ekekeke...

Pas panjat langsat, pi pulak kait rambutan jap. Pastu masuk makan. Petang sebelum balik sempat lagi pi panjat rambutan amik tuk bekal bawak balik ke Klang pulak. Hehehe....

2 comments:

rahimin idris said...

mak oi, makan buah ekau ek..den ado kawan namo mustapa budak mano ontah kampung eh..lupo den..tapi amran budak sonawang..den ponah tinggal di taman anggerik sopang..dulu solalu la ko nilai tu..hah, ada gaya tak aku cakap n9? salam kenal la..

adrin_malina said...

ekeke.... tak sodap langsung bunyi e. ahaks... salam kenal jugak. nanti senang2 sya jengah blog awk tu.

.