Thursday, July 24, 2008

Belasahan Yang Mengenyangkan Malam Ni.....















Ini la belasahan yang mengenyangkan tuk malam ni. Cuma nasi dan sayur campur je yang aku masak. Rendang ayam dan sambal belacan tu beli je tadi. Tomato aku tambah. Lepas makan nasik, minum pulak air anggur. Perghhhh!!! Nikmat dunia.....

Kongsi resepi sayur campur belasah.....

Bahan²nya

Bawang putih (dititik)
Udang kering
Cendawan tiram
Brokoli
Cauliflower
Kacang buncis
Capsicum merah dan hijau
Carrot
Sos tiram
Garam
Minyak masak

Cara² membuatnya

Panaskan minyak dengan api sederhana
Tumiskan bawang putih
Bila dah naik bau, masukkan udang kering
Masukkan sayur²an tu semua
Gaulkan dan biarkan kejap
Kemudian masukkan sos tiram dan garam secukup rasa
Gaulkan dan tutup sekejap
Kemudian boleh la padamkan api dan masukkan dalam piring untuk hidangan.

Sempoi je kan resepi ni. Hehehe... Sebenarnya inilah cara masakan orang malas cam aku. So kalau korang rasa korang pun malas cam aku, leh ar korang try. Tapi kalau korang rajin, jangan la cuba. Takut tak kena ngan selera korang pulak. Ahaks...

Syahdu pulak lagu tgh² malam ni.Huhu... Nak pi layan lagu jap pastu tido. Esok² sambung posting lain pulak.

Chow.....

2 comments:

Ibnu Taharim said...

wahh ini macam boleh bukak restoran kan kan kan..muahxx

adrin_malina said...

masakan belasah je wak... mana layak bukak restoran.

.