Thursday, March 27, 2008

Huh!! Dia Buat Hal Lagi

Pagi2 buta Kaklang dah call aku hari ni. Hurm... Adik aku buat hal lagi. Kali ni dia pinjam duit kat orang tak bayar, pastu orang tu dah carik abah pulak. Kaklang try call dia tak dapat, call bini dia pun tak dapat. Aku sendiri try call pun tak dapat td. Ni yang membuat temperature aku naik ni.

Kaklang mintak nombor telefon kakak ipar adik aku yg kurang ajar tu. Sib baik masa dia maki2 mak aku kat phone aku tu , aku save nombor dia. Pagi tadi kepala otak aku ligat je berfikir. Aku rasa cam nak balik lempang je adik aku tu. Menyusahkan orang tua betul la. Dia buat hal kat sini, orang tanya2 hutang dia kat aku, aku tak kisah lagi tapi bila orang dah melibatkan mak abah aku ni yg buat hangin satu badan ni.

Aku susah payah keje walaupun ada sikit duit aku sanggup bagi mak aku dulu kalau mak aku memerlukan sangat tapi adik aku ni pulak nak menyusahkan. Apa la guna jadik anak kalau tak reti nak menyenangkan orang tua tapi sebaliknya menyusahkan lagi. Dari muda sampai la ke tua, takkan la camtu je tahap kesusahan yang patut orang tua tu tanggung. Hampeh....

Ujung minggu ni aku patutnya ada kelas tambahan tapi aku rasa cam nak balik kampung je. Dah lama sangat rasanya tak tido kat kampung. Nanti nak belikan seluar adik yang aku dah janjikan aritu. Sejak dia kat hospital lagi dia dah mintak seluar tu tapi aku asyik terlupa je nak belikan. Huhu...

Lagipun arini insyaallah dapat bonus. Aku nak balik hantar duit yang diminta nenek tuanpunya motor yang adik aku jahanamkan tu. RM1200 tu bukannya sikit. Tapi aku rasa aku tak dapat bagi semua la. Kalau dapat bagi RM1000 pun aku rasa dah syukur alhamdulillah sangat2. Sekurang2nya abah ngan mak takyah la pening2 sangat nak carik. Cuma tambah lagi RM200 je. Tu pun kalau aku dapat bonus la. Kalau aku tak dapat, hurm... mana aku nak carik RM200 yang abah mintak yang kononnya share2 adik-beradik sampai cukukp RM1200.

Alahai... dah banyak masalah, bertambah lagi masalah. Masalah yang sepatutnya boleh dielakkan ni tapi dek kerana dalam minda dah tertanam nak dapat duit mudah cukup hanya dengan berhutang, maka masalah pun bertambah.

0 comments:

.